de.pe.stradă

Electrica (sau cum am devenit terorist) | 18/06/2010

Doomsday. Azi, când vroiam să scriu postul despre Electrica (mă rog, ENEL, cum dracu’ i-o mai zice), Electrica mi-a DISTRUS ziua (indirect). Eram şi io ca omu’ la serviciu, când un cretin a intrat cu buldozeru’ în nu-ştiu-ce-cablu. Durează 5 ore până se repară. Dă-i, încearcă în altă clădire, poate merge, du-te acasă cu laptopul, etc. (fiind angajată a unei minunate firme de IT, laptopurile noastre nu merg pe conexiune internet RDS – că de-ăla am acasă – decât printr-un minunat progrămel numit VPN, care asigură conexiunea, astfel că nu poţi să te conectezi tu aşa de oriunde vrei). Gata, dă-l dracu’ de curent, who needs it?

Well, aparent, noi toţi. Poate nu ne dăm seama, dar, puşi în situaţia de a trăi fără… Ia de trăieşte tu fără curent, na! După multe luni de neplată (asta e.), am primit de la Electrica un avertisment cum că-mi taie curentul. Am plătit şi io din el ce am putut, o parte, dar tot l-au tăiat (ordinul de deconectare se dăduse cu 2 săptămâni înainte, şi nu a mai contat că am plătit; curios lucru…). Văzând că nu mai am curent, am sunat la un număr de pe factură, indicat ca fiind pentru serviciile cu clienţii. Evident că am dat de o cretină care nu ştia să-mi zică nimic, aşa că am încuiat bişniţa (a se citi „casa”) şi m-am dus, la ora 19, la cea mai apropiată casierie Electrica. Programul lor era până la 19:30. Le-am povestit cum stă treaba, m-au plimbat de la o coadă la alta până s-a făcut 19:20, şi n-am aflat nimic. Ajunsă în final la Informaţii, madama de la Informaţii a ţinut să-mi precizeze că ea la 19:30 pleacă aşa că să-i zic mai repede. M-am enervat dar, în fine, somehow, era vina mea, aveam facturi neplătite, whatever. Şi, în fond, nu vroiam decât raspunsul la 2 intrebări: dacă fac plata prin transfer bancar azi, când mi se dă drumul la curent, şi cât plătesc pentru reconectare. La simpla întrebare Când mi se dă drumul la curent?, am primit o gamă largă de răspunsuri (că tot insistam):

• În 48 de ore (Era joi seara – şi încercam şi eu să înţeleg dacă 48 de ore lucrătoare, sau de care. Să explic, dacă plăteam Joi seara, mi se dădea drumul Vineri sau Luni? Duduia tot o dădea cu Luni, eu îi ziceam „A, deci lucrătoare?”. Ea „Nu, 48 de ore”. Eu „48 de ore sunt Sâmbătă”. Ea „Dar noi nu lucrăm Sâmbătă”. Eu „Deci lucrătoare?” Şi tot aşa, până când am schimbat placa la „De ce Luni şi nu Vineri?”.);

• Tu plăteşte şi … mai vedem! (Adică dacă vrea ea, pot să am curent şi Vineri. În plus, nu ştiu ce e în neregulă cu oamenii ăştia, de ţi se adresează aşa, cu „tu”, deşi tu te adresezi lor cu „dumneavoastră”. Nu sunt vreo d-asta nebună care suferă de megalomanie, dar eu nu intru la Electrica să-mi plătesc facturile, spunându-i casierei „Bună, Gabi. Ia-mi şi mie banii!”);

• După ce plăteşti toată factura şi mai lasă-mă-n pace.

La întrebarea cu taxa de reconectare, cam la fel, din aceeaşi gamă:

• 1 milion (La întrebarea Când plătesc taxa asta?, mi s-a zis că acum, înainte de reconectare, ceea ce este o minciună – ea apare pe factura imediat următoare, am aflat asta ulterior, de pe factură);

• Nu pot să-ţi dau informaţia asta, tu nu eşti titularul contractului (Titularul contractului este tatăl meu, care are acelaşi nume de familie şi aceeaşi adresă ca şi mine, şi ca şi în contract, dar era evident că eu încerc să distrug Electrica, şi nu puteau să-mi zică cum e obligat contractual tatăl meu să plătească taxa de reconectare);

• Nu ştiu să-ţi răspund (Apoi, m-am enervat, şi am întrebat-o şi eu cine poate să-mi răspundă; mi-a zis că şefa de tură care, ca să vezi, nu mai era la muncă. Zic, bun, spune-ţi-mi cum o cheamă, că o sun mâine şi o întreb; a refuzat vehement să-mi zică numele persoanei respective.).

În fine, ideea pe care vreau să o subliniez este că nu din cauză că mi-au tăiat curentul m-am enervat – aia am meritat-o, că nu am plătit. Ceea ce nu am meritat a fost să fiu luată peste picior, plimbată de la un ghişeu la celălalt, etc., astfel încât în jumătate de oră, să nu mi se răspundă la nicio întrebare, şi când li se termina lor programul, eu să plec acasă pe întuneric, la propriu şi la figurat. Aşa că am zis, bineee, vă bateţi voi joc de mine, îmi bat şi io joc de voi, că şi-aşa n-am nimic mai bun de făcut chiar acum. Le-am zis asta efectiv, şi m-au întrebat ce am să fac. Le-am re-întrebat cele două întrebări, le-am rugat să-mi răspundă la ele, şi le-am zis că nu plec până nu primesc răspunsurile (deja o băgau p-aia cu „nu eşti titularul contractului” şi nici nu mai vorbeau cu mine). M-am aşezat pe un scaun şi am stat. Nu am făcut nimic altceva. Au chemat ceva gardian ce aveau p-acolo, ăla a încercat să mă convingă să plec acasă, de parcă eu aş fi zis „a, OK, bodyguard, hai să plec”. Am zis că nu plec, moment în care bodyguardul a început să tragă de mine. I-am zis că dacă nu ia mâinile de pe mine va ieşi urât şi am început să le iau numele de pe ecusoane. Le-am scris pe factură. Apoi, bodyguardul a considerat de cuviinţă să-mi ia telefonul şi portofelul care erau pe tejghea în faţa mea şi să iasă afară cu ele, în ideea că mă duc după el şi închide repede coşmelia. Am ţipat după el să mi le dea înpoi, că dacă nu, îl dau în judecată, şi am arătat înspre minunatele camere de luat vederi montate în unitate. A zis şi cretina de la Informaţii să mi le dea (singurul lucru inteligent pe care l-a zis). Mi le-a adus înapoi, dar au chemat firma de pază (care, apropo, nu era semnalizată pe uşă printrun abţibild, aşa cum e obligatoriu din punct de vedere legal). A venit marele bashtan, care, şi ăla, a încercat să mă convingă verbal să ies afară. Am refuzat, aşa că m-au luat pe sus. Am scăpat, şi m-am băgat sub o masă. M-am înfăşurat în jurul piciorului mesei şi, cel puţin, nu au reuşit să mă scoată afară decât cu masă cu tot şi cu un scaun pe care l-am tras după mine cu piciorul. M-am lovit la cap cu masa. Evident, în timpul ăsta, am primit insulte de la duduile de la tejghele, de la „eşti sărită, fetiţo!”, la „tu ori eşti nebună, ori eşti drogată”.

Menţionez încă o dată că venisem doar cu intenţia de a afla nişte informaţii. Nu am devenit violentă, nici când m-au lovit cu masa la cap, nici când m-au luat pe sus, nu am vorbit urât nimănui şi nu m-am adresat nepoliticos NIMĂNUI din acea unitate. Tot ce vroiam erau nişte răspunsuri, pe care, dacă aş fi fost „titularul contractului”, erau obligate să mi le dea. În fine, m-au dat afară din camera cu tejghele, dar nu din toată clădirea, că am luat în braţe un picior de calorifer, şi le-am zis că eu nu părăsesc clădirea până când nu vine Poliţia, că nu e acceptabil că a pus aşa oricine mâinile pe mine, dat fiind că pe uşi nu e menţionat că au firmă de pază şi care e aceasta. Au sunat la Poliţie, au venit doi boshi. Mi-au luat declaraţia şi actele, şi mi-au zis să mă duc jos. Eu am ars-o, la rândul meu, cu de-alea „mi-era frică să plec singură, că au tras de mine”. Ahahahaha! În fine, ideea e că am coborât, şi ei au rămas sus cu toată hoarda de cretini. Când au coborât, atitudinea era schimbată: m-au ameninţat că-mi dau amendă pentru că nu am părăsit o instituţie publică, şi că amenda începe de la 5 milioane. Le-am zis că dacă ei aşa consideră, să-mi dea amendă, dar că o să câştig mult mai mulţi bani după ce am să dau în judecată Electrica pentru tratamentul total inuman la care am fost supusă, care se poate vedea pe casetele video, în care este foarte clar că eu nu am atins niciun act, niciun ban şi niciun om, că nu eram nervoasă sau să ţip, etc. Aveam un comportament normal, cu excepţia faptului că le-am ţinut pe proaste peste program, pentru că şi-au bătut joc de mine. În fine, concluzia a fost că am stat cu ele la distracţie până la ora 22 (yey! glory! 2 ore jumate în plus din viaţa lor, le-au petrecut cu mine!).

Apoi m-am dus şi am făcut plata la ING, că la ăia merge până la 11. Am tipărit chitanţa. A doua zi la ora 8, am scanat chitanţa şi am trimis-o pe fax la Electrica Nicolae Grigorescu (acolo s-a întâmplat toată tărăşenia). Apoi am început să sun. Şi sună, şi sună (deşi au program de la 8). Şi sună!!! Într-un final, au răspuns. Le-am povestit toată treaba, inclusiv că-s aia „de ieri” şi mi-au zis „aaa, da doamnă, acum vă dăm drumul la lumină, sigur!”. Ce-or fi zis, iar vine nebuna…

Nu am primit amendă şi nu am dat Electrica în judecată, dar mă gândesc foarte serios să-mi schimb furnizorul de energie electrică. Dacă cineva ştie un alt furnizor pentru Bucureşti, aş rămâne profund îndatorată.

Nu mă înţelegeţi greşit, nu sunt deloc mândră de ce-am făcut. M-am purtat exact ca un terorist. De fapt, nu CA un, ci am fost un terorist. Dar nu am putut să mă port altfel. Aşa au decurs faptele.


6 comentarii »

  1. Simpatica intamplare! Felicitari pentru VICTORIE! 2 ore jumatate de fiecare, la vreo 3,4 angajate sau cate ai reusit sa tii dupa program = 1 milion paguba CONEL!
    Lasand gluma la o parte, iti cer acordul pentru a publica povestea ta, cu virgule si tot tacamul orginale, in Ziarul de stiri comentate.
    In speranta unui raspuns afirmativ,la adresa redactie@zaruldestiricomentate.ro, iti urez sa ai parte de cat mai putine experiente cu aceste imperii de prostie si aroganta.
    Mihai Covita, director ZSC

    Comentariu de Mihai Covita — 26/08/2010 @ 9:35 PM

  2. Iti inteleg absolut perfect situatia, in care de altfel ma aflu si eu, am fost spitalizat 40 de zile, iar cand am revenit la apartamentul meu mare surpriza mare, nu am curent, cum nu am pe nimeni care sa se ocupe in lipsa mea de facturi, s-au adunat facturile in cutia postala de la furnizorul de electricitate, de la cel cu cablu tv, si intretinerea pe ultimele 2 luni…
    oricum prima fericire, nu am curent….
    ghinionul face a am ajuns pe intuneric acasa, m-am impiedicat de tot ce aveam in cale… suma datorata fata de electrica? 82.20 ron
    e ok
    a doua zi ma duc la ei sa platesc si care e suma de plata?
    82.20 plus 69 de lei taxa de declansare si inca 69 de lei taxa de rebransare…. urat moment,
    recunosc si eu sunt vinovat ca mi-am permis sa ajung in spital, accept asta, dar sa platesc mai bine de 100 % o factura pentru ca sunt taxat si sa imi taie si sa imi lege firele mi se pare o porcarie de calibru pur romanesc!
    Rusine Electrica!

    Comentariu de cristian r, — 14/12/2010 @ 9:17 PM

  3. Ciudata situatie. :)
    In aceeasi masura imi pare oarecum rau pentru lipsa energiei electrice ce ti-a facut viata a parea primitiva. De ce ti-am scris…? Ei bine… nu pentru a empatiza cu situatia ta, ci pentru a iti prezenta o situatie similara, petrecuta intr-un alt spatiu contemporan al europei. Locuiesc in Londra de ceva timp, gandesc de stanga evident, si am observat un lucru interesant aici. Energia electrica este oferita cu niste cartele pre-paid, fara contract, sau mai stiu eu. De ai banuti, primesti energie electrica. De nu ai… ei bine! Nu primesti. Cu gazul este la fel. Este oarecum mai interesant sistemul acesta. Nu platesti pierderile de retea, sau becul din scara blocului.

    Pentru un pumn de banuti de bronz, iti voi trimite si tie o cheie de energie cadou. :)

    Comentariu de Alexandru Bejan — 02/10/2011 @ 4:07 PM

  4. Buna am citit cu sufletul la gura patania doamnei cu intrebarile , sincer nu am sa inteleg niciodata ce avem noi cu noi romanii si de ce avem asa un comportament oribil unii fata de altii cind una dintre caserite in mod normal si firesc ar fi pierdut citeva minutele din timpul programului de lucru pentru a rezolva cea mai penibila situatie de ambele parti , si eu as fi procedat mai rau decit doamna in cauza pentru ca asemenea dobitocii se intimpla pe la toate ghiseele din frumoasa noastra romanie

    Comentariu de Ion Doru — 03/01/2013 @ 4:45 PM

    • buna! din nefericire, mai am o patanie de postat, de acum vreo 2 saptamani, dar nu am avut inca timp. de data asta, cu posta romana. stay tuned!

      Comentariu de paginadestanga — 21/01/2013 @ 7:35 AM

  5. In ceea ce priveste schimbarea furnizorului pentru persoane fizice, nu va recomand deocamdata din urmatoarele motive: pretul reglementat de ANRE nu poate sa vi-l ofere niciun furnizor concurential, serviciile de distributie sunt asigurate in continuare de Enel, Eon, Cez, sau Electrica in functie de zona de distributie, intreruperile in alimentare/remedierile sunt indirect in sarcina aceluiasi distribuitor, conditiile contractuale ale noului furnizor pot fi mult mai dure, in plus dvs neachitand la zi factura de energie electrica sunteti considerata de orice furnizor ca rau platnic si va poate refuza. In curand pentru persoanele juridice, vor avea posibilitatea sa ceara oferte de pret pentru furnizare energie electrica si sa aleaga un furnizor concurential de pe site-ul http://www.bursaenergiei.ro. Pentru a economisi energia va sfatuiesc sa folositi becurile cu led http://www.ledenergy.ro

    Comentariu de Bursa Energiei — 18/03/2013 @ 3:03 PM


Lasă un răspuns

About author

Sunt un mic fanzin pe Scribd (www.scribd.com/paginadestanga).

Caută

Navigare

Categorii:

Links:

Archives:

Feeds

