de.pe.stradă

LOTO 6 din 33 | 22/07/2010

OK. Nu vroiam să recurg la nepotisme şi prietenii, dar postul de mai jos chiar merită voucherul şi, în orice caz, nu am primit niciun mail de la nimeni, că nu e cool să scrii la pagina.de.stânga, pagina.de.stânga e evil! Deci, voucherul l-a câştigat mama mea, care oricum nu iese prea des din casă, deci tre’ să o conving să se ducă să bea.

Demonstrat, ce iese din pisică şoareci mănâncă. Mail-ul l-am scris eu pentru ea şi l-am postat pe forumul unei televiziuni (aşa a vrut mama):

Bună seara,

Ca orice român dornic de un câştig „cinstit şi legal”, am hotărât să mă duc să joc la LOTO. La ora 19:45 am intrat în unitatea LOTO de pe Şoseaua Pantelimon, de lângă Spitalul Sfântul Pantelimon, împreună cu mama mea, care stă în zonă.

Ne propuseserăm de acasă să lăsăm şansa la latitudinea norocului, şi să extragem numere din cutiuţa special pusă la îndemână în acest scop în unităţile LOTO.

Acum începe circul: Ajunse în unitate, ne-am aşezat la masă, la care mai era un domn care-şi completa biletul şi care folosise cutia. L-am întrebat dacă mai are nevoie de cutie, şi ne-a zis că nu, s-o luăm şi s-o folosim. Mama, uitându-se în cutie, râzând, m-a întrebat: „Ce, aicia-s 49 de numere?” Şi le-am numărat împreună. Erau 33 de numere. Din 49!

Mama a luat cutia şi a prezentat-o casieriţei, rugând-o să-i dea una completă, ca să putem extrage numere. Casieriţa a susţinut că nu mai există altă cutie în unitate („Ce, nu poţi să pui numerele din cap? Mare jucătoare mai eşti tu!”), şi nici jetoane pentru a o completa pe cea existentă. În consecinţă, mama a cerut un caiet pentru sugestii/reclamaţii, pe care casieriţa a refuzat să i-l dea, motivând că acesta nu este un motiv de reclamaţie. Întrebată despre numărul de la OPC, a susţinut că nu-l ştie, deşi era pe uşă (l-am văzut la ieşire). Ne-a „sfătuit” să mergem la Loteria Centrală să reclamăm, şi ne-a luat peste picior zicând că chiar i-am face un bine, că ar veni şi ar aduce numere noi. Acestea le-a făcut susţinută de bodyguardul unităţii, care, în momentul în care am sunat la OPC, îndemnat de doamna de la casă, a venit să „recupereze” cutia cu numere, şi a ameninţat-o pe mama, cu o atitudine foarte agresivă, „Nu mă face doamnă să…”, pe care mama a contracarat-o scurt cu „Să ce?!”. El fuma în tot acest timp în interiorul unităţii, plin de nervi.

Acum începe frustrarea: Am ieşit să fac rost de numărul de la OPC şi am sunat la 3 numere ale acestui serviciu (0219660 – la care a intrat direct un robot care îmi specifica orarul de lucru şi că acesta s-a terminat; 0800080999 – care pare a fi deconectat; 0213106375 – care a sunat, a intrat un robot, a zis aceeaşi poveste ca şi la primul număr, şi apoi m-a anunţat că nu mai e loc să înregistreze nici măcar un mesaj).

Dacă unitatea doreşte să-şi respingă consumatorii, tratându-i în acest mod, este treaba lor. Treaba noastră, ca cetăţeni, este că nu am avut cui să cerem un ajutor pe moment. Dacă făceam reclamaţia mâine, cutia putea fi completată, iar faptul – trecut cu vederea.

OPC ar trebui să funcţioneze atâta timp cât funcţionează unităţile economice pe întinsul ţării – adică non-stop în cazul acesta. Dacă nu, măcar un mesaj să poţi lăsa, atâta timp cât există această opţiune. În condiţia dată, noi am plecat cu coada între picioare, ei râdeau, au facut glume cum că „Nu ne-aţi putut face şi nouă un bine”, iar consumatorii au rămas fraieriţi, extrăgând numai din 33 de numere pentru o extragere cu 49, făcând câştigul practic imposibil (Cum se numeşte practica de a lua nişte bani pentru un serviciu pe care-l oferi incomplet şi nu ţi se dă nicio şansă la scopul propus? Domnului dinainte, care a extras din cutie, din doar 33 de numere, nu i s-au furat banii? Nu aceasta este intenţia – sau finalitatea – faptului că acea cutie este pusă la dispoziţie, deşi incompletă?).

OPC reprezintă o autoritate pentru orice nivel al problemelor consumatorului. Nu numai brânza stricată de pe tejghele reprezintă un pericol, ci şi încălcarea bunei credinţe şi fraudarea reprezintă atacuri faţă de consumator, care pleacă din magazinele României umilit, batjocorit şi ameninţat, pe banii lui. Iară ei – îşi fac averi prin fraudă.

Vă mulţumesc,

Un nefericit şi frustrat cetăţean român


15 comentarii »

  1. hahaha cica frauda! nu, ci proasta organizare a unitatii respective! neprofesionalismul casieritei, al badigardului, al OPC-ului. de aici si pana la „ei isi fac averi prin frauda” e ditamai distanta. nu-mi spune ca a venit mai marele Loteriei, a sustras jetoanele si i-a instruit personal pe angajatii unitatii respective sa se comporte in halul ala! probabil unul sau mai multi smecherasi in mai multe zile, au hotarat ca e misto sa isi bage in buzunar niste jetoane sa se duca sa le arate familiei acasa, poate le lipsea niste piese de la table si tineau mortis sa iasa cu vecinii la o bere si o partida in spatele blocului. pun pariu ca in nici o unitate nu se verifica in fiecare zi daca sunt toate jetoanele acolo.

    Comentariu de Cezar — 22/07/2010 @ 9:30 AM

    • deci, atata timp cat jocul este bazat pe 49 de numere, iar tie ti se dau 33 din care sa tragi, sansa ta de castig (matematic, probabilistic, logic) este diminuata puternic. si numai daca lipsea un numar, si ala iesea la extragere, ar fi insemnat un handicap. dar lipseau 16 numere, adica era de 2,(3) ori posibilitatea ca tu sa pierzi cu brio, din cauza lipsei acelor jetoane. ei, atata timp cat tu dai bani pe bilet, pe care il completezi cu ce-ti iese cand bagi mana si tragi, ei au obligatia sa-ti ofere toate sansele.
      mai mult, eu cred ca asta este o strategie, si nu o intamplare, pentru a nu da sansa completa celor care vin sa traga din bol.
      in fine, e un cacat, nu e big deal, dar e dreptul meu? daca e, e!

      Comentariu de paginadestanga — 22/07/2010 @ 11:32 AM

  2. si, apropo, exista un contract in care se specifica obligativitatea existentei jetoanelor? e Loteria obligata sa puna la dispozitia clientului jetoanele respective sau singura chestie oficiala dintre jucator si Loterie este biletul completat?

    Comentariu de Cezar — 22/07/2010 @ 9:49 AM

    • probabil ca acest „contract” cum ii zici tu (eu i-as zice regulament de ordine interioara) exista, dat fiind ca madama cu casa a mentionat ca jetoanele vin de la Loteria Centrala si ca noi i-am face „un mare bine” daca am reclama acolo.
      probabil ca respectarea acestui regulament trebuie asigurata de oamenii de paza, care tre’ sa se mai uite din cand in cand cine cu ce pleaca din unitate, nu sa stea la tigara si cafea toata ziua, degeaba.
      si, daca tot nu se uite, macar sa aiba o cutie completa de rezerva, sau la casa, cum i s-a mai intamplat mamei anterior sa gaseasca in alte unitati LOTO.

      Comentariu de paginadestanga — 22/07/2010 @ 11:35 AM

  3. asta cu strategia cu jetoanele e o presupunere total deplasata. jocul nu consta in a intra in unitatea respectiva si a-ti plimba mana prin bol, ci de a completa biletul si a-l preda. nu scrie nicaieri ce metode sa folosesti de a indica cele 6 numere pe care vrei sa le joci. eu consider ca este doar o proasta organizare in unitatea respectiva, caci daca aia de la Loterie fura jucatorii, fii sigura ca nu o fac cu ajutorul unor amarate de jetoane.
    in fine, pe mine unu altceva ma deranjeaza la Loterie, si anume ca incepand cu luna august pentru nu stiu cate extrageri de atunci inainte, vor mari pretul biletului cica pentru a ajuta sinistratii. Adica nu doneaza Loteria banii ei din incasarile anterioare, ci tot jucatorii vor fi astfel obligati sa doneze pentru sinistrati, daca vor sa joace. Asta e furt pe fata, nu ce zici tu de jetoane!

    Comentariu de Cezar — 22/07/2010 @ 12:11 PM

  4. Umm, pe mine ma cam deranjeaza ipocriziile de genul „nu suport capitalismul, dar lucrez la ditamai corporatia”. E echivalenta cu dorinta canditatelor la concursurile de frumusete de a salva balenele de la disparitie…
    Ca tot vorbeai intr-un post despre convingeri…

    Comentariu de I — 22/09/2010 @ 11:37 PM

    • Probabil tu traiesti intr-o lume unde nu se presupune sa mananci. Asta, ori nu urasti capitalismul.
      In fine, nu despre asta este vorba. Poa’ sa nu-ti placa nasul tau, dar pana strangi banii de operatie estetica, traiesti cu nasul asa cum e, ba mai mult, il pudrezi, la fel cum ai face cu ala ideal.
      Eu nu sunt o persoana cu pasiuni atat de extreme incat sa afirm ca i-as omori pe capitalisti. Capitalistii sunt la randul lor un produs al proastei educatii, fata de care eu nu am decat mila. Eu nu promovez violenta de niciun fel, fie ea doar psihologica, fie ea fizica. Pentru nici un scop, fie el revolutionar, sau nu.
      Din nefericire, violenta exista, chiar daca eu nu o promovez. Ea exista in fiecare dintre noi, mai ales in coltii capitalistilor, si uneori, ne-o dorim (dar poate nu actionam ca atare). Si atunci, ce poate face un om care se simte deprimat de curenta stare de fapt? Cum poti sa nu fii violent in legitima aparare? Desigur, raspunsul este ca nu poti. Dar exista o solutie mai-putin-rea dintre rele: aceea de a oferi alternative pentru o noua lume, de a sustine ca vrei acea lume si de a incepe sa o construiesti. De a-ti impune propriile limite si de a le spune celorlalti „te rog, nu trece de ele”.
      Eu nu vin sa daram sistemul si sa-l inlocuiesc cu comunismul ideal pe care eu mi-l doresc. Eu incerc sa demonstrez cat mai multor oameni ca si ei isi doresc acelasi lucru ca si mine. Daca voi reusi, vom fi suficienti incat sa facem schimbarea, chiar si daca ne pudram nasul urat de dimineata. Daca nu reusesc, se poate sa insemne ca pur si simplu nu sunt alti oameni care gandesc ca mine, ceea ce, in lumina democratiei, cel mai frumos si maret lucru, va insemna ca trebuie ori sa parasesc sistemul cumva, ori sa ma resemnez.
      In fine, discutia, in toate aspectele ei, e mult mai lunga si mai complexa. Dar nu e asa ca forma mea de educatie, prin puterea exemplului, valoreaza ceva? Si cum poti da un exemplu daca nu cunosti sistemul? Cum poti sa vorbesti despre Salajan daca n-ai vazut niciodata Dorobantiul? Iar simplul fapt ca eu am ales sa muncesc, nu inseamna ca m-am compromis. Sigur, mi-ar placea sa nu muncesc, dar de lene, nu fiindca am o problema cu Oracle. Ceea ce ma duce la urmatorul punct.
      Chiar crezi ca eu, asa cum m-ai imaginat tu citind blogul asta, as munci intr-un loc de care nu as fi multumita? Ai fi surprins sa stii cat de smecher sunt tratati oamenii in corporatia unde lucrez eu. Nu asta este tot ce vor sindicalistii?! De ce sa ma privez de dreptul de a avea un loc de munca decent (si, crede-ma, inainte sa lucrez aici, am avut multe joburi de mana a 3-a, la care nu a trebuit sa stau 3 ani, si sa ma lumineze cineva ca sa-mi dau seama ca ma abuzau violent)? Fiindca se presupune sa fiu revolutionara? Dar ce se intampla daca eu vreau sa fiu reformista, si nu revolutionara, daca vreau sa iau schimbarea pe care mi-o doresc pas cu pas? Corect, schimbarea nu imi va fi vizibila mie, poate nici copiilor mei. Dar daca eu incep de azi, oare nu va fi ea vizibila niciodata? Si ar trebui sa urasc Oracle daca ma gandesc la oamenii care muncesc in fabrici zi de zi, si nu ca mine? Atunci, as incerca sa demonstrez doar ca in sine, capitalismul nu functioneaza. As incerca sa sustin ca toti oamenii isi doresc comunismul, si ca tuturor le este util. Ceea ce este o minciuna. Eu nu cred ca toti oamenii sunt la fel, cel putin nu chiar acum. Cred doar ca limitele violentei trebuie stabilite, astfel incat fiecare dintre noi sa poata trai cat mai bine. Cred ca trebuie demascat capitalismul violent, exact asa cum au fost demascate alte violente, ale altor curente politice. Si, crede-ma, Oracle nu este o corporatie violenta. Cel putin nu din cate stiu eu. Cand imi voi pierde increderea asta in ei, nu voi mai lucra pentru ei.
      Cat despre ipocrizie… Nu pot sa incep cu ipocrizia-la-romani, pentru ca nu as termina niciodata. Pot in schimb sa-ti spun ca eu nu sunt o ipocrita. Am in mine lucruri mult mai urate decat ce crezi tu ca vezi, cu care ma lupt, dar pe care le recunosc. Daca e ceva ce nu sunt, acel lucru este “ipocrita”.

      Comentariu de paginadestanga — 23/09/2010 @ 8:42 AM

  5. In loc sa te bucuri de viata tu iti concentrezi atentia asupra unor lucruri lipste de voga si astfel apar oameni ca toti care dau vina pe fascism sau nazism. Apreciaza ca traiesti intr-o tara alba si ajut-o la prosperitate, nu avem nevoie de reclamatii cum sa ne facem treaba, ci sa fim ajutati sa o facem cum trebuie. Heil Mein Fuhrer!

    Comentariu de Victor — 10/11/2010 @ 6:08 PM

    • Honey Damnat (puteai tu sa nu apari?), o sa te iau pe punctisoare, ca am de spus niste chestii:
      1. Ti-am dat approve la comment doar fiindca ai scris frumos in romana (da, aici s-ar putea sa fim pe acelasi vibe, sa ma enerveze aia care habar n-au sa scrie romaneste) si nu m-ai injurat. Keep up the good work, si poate ne vedem la o bere sa dezbatem treburi de-astea. Vei sti cum arat, si apoi poti sa ma urmaresti ca sa ma linsezi. Romaneste.
      2. Ma bucur de viata foarte bine, multumesc! De-aia n-am decat cateva postruri pe blog. Eu traiesc 24/7, dar doar uneori mi se intampla chestiuni dubioase. Cand se intampla, in schimb, trebuie impartasite cu lumea. Ceva ce nu inteleg insa: cum adica lucruri lipsite de voga? Daca o vedeam pe Monica Columbeanu in LOTO era postul meu despre lucruri pline de voga? Nu inteleg.
      3. Ma pis pe tara, pe granite si pe sistemele politice, oricare ar fi ele. Pe mine ma intereseaza sa ies afara si sa ma distrez cu prietenii mei, sa am ce manca, sa am niste nevoi satisfacute. Astea nu tin de culoare (te rog, nu fii cretin) si nici de numele care desemneaza un teritoriu ingradit imaginar. Cat despre cat de prospera este, a fost sau va fi vreodata Romania…HAHA!
      4. Iarta-ma, ca nu te inteleg, dar postul meu este despre o tampita care lucreaza la LOTO. Esti cumva acea tampita? Nu? Atunci? A, erai acolo, si ti se pare ca I over-reacted? Nu? A, am inteles… Nu, n-am inteles! Stop medling!

      Acestea fiind spuse, sper ca nu mi-o iei in nume de rau, dar cum tu ai incheiat intr-un fel, inchei si eu:
      Proletari din toate tarile: uniti-va! ;)

      Comentariu de paginadestanga — 10/11/2010 @ 7:53 PM

  6. haha, cum ti-ai dat seama? am vrut sa par schimbat………, sper ca nu e de la e-mail? am crezut ca nu-l arata :)), lol, cine esti?? ne stim?

    Comentariu de Victor — 29/11/2010 @ 11:46 PM

    • Din mail. De ce ai fi vrut sa pari cineva care nu esti? Ba da, e de la mail. Il arata. Sunt pagina.de.stanga. Probabil nu ne stim.

      Comentariu de paginadestanga — 30/11/2010 @ 2:09 PM

  7. PS : mie dor de antifa.ro

    Comentariu de Victor — 29/11/2010 @ 11:49 PM

  8. si ne vedem la o cafea?

    Comentariu de Victor — 30/11/2010 @ 2:55 PM

    • Sigur! Cand ne mai intalnim la o bataie, ca aia in Fire, te trag de maneca si-ti zic „hai sa bem o cafea!”. Bine asa? ;)

      Comentariu de paginadestanga — 01/12/2010 @ 1:13 PM


Lasă un răspuns

About author

Sunt un mic fanzin pe Scribd (www.scribd.com/paginadestanga).

Caută

Navigare

Categorii:

Links:

Archives:

Feeds

